Game maker - Složité tutoriály - Náhodné generování objektů

13.09.2012 20:57

 

Ahoj, dneska si ukážeme jak dát pokyn hře k náhodnému generování
objektů (bomb).
 
Nejprve by jsme si měli udělat objekt bomby, a k ní dát i její
obrázek. Pak do create eventu dáme: Jump to random position a
políčka vyplníme čísly 32 a 32. Poté vložíme ikonku, která po
100 milisekundách (Můžete to mít i rychleji/pomaleji) aktivuje
Alarm 0 . Do eventu Alarm 0 vložíme totéž, co do create eventu, až na to,
že na začátek dáme Create Instance a do políček dáme následující:
Object: NAZEVOBJEKTUBOMBY
x=0
y=0
Pokud to chcete mít profesionálnější, vložte si před to všechno
akci Test Chance a do políčka vložte číslo 5 (Čím větší číslo, 
tím menší pravděpodobnost) a uzavřete do svorek (Start
block, End block). Akci pro spuštění Alarm 0 vytáhnete se svorek
a vložíte před ni akci else Mělo by to vypadat asi takhle:
TEST CHANCE
START BLOCK
CREATE INSTANCE
JUMP TO RANDOM POSITION
END BLOCK
ELSE
ACTIVATE ALARM 0 .
To by bylo pro dnešek všechno. S pozdravem Kistero a SunnyLight .