Game maker - tutoriály 03 - První nepřátelé

23.05.2012 17:06

 

Zdravím vás u další série návodů v Game makeru 8.0

 
Dnes si vytvoříme jednoduchého nepřítele, který se bude pohybovat ze strany na stranu
a také, když do něj narazíte, hra začne zase od znova.
 
Nejprve se načteme naši uloženou hru - File > Open a otevřeme si hru tam kde jsme si ji naposled uložili.
Vytvoříme nový sprit třeba s názvem spr_nepritel a zase bud načteme nebo nakreslíme.
Dále vytvoříme obj_nepritel a sprit dáme spr_nepritel.
V Add Event dáme políčko Create a zde přesuneme v záložce Move, červené šipečky, které jdou do všech stran.
Dáme do jakých směrů chceme aby se náš nepřítel hýbal a rychlost si zvolíme jakoukoliv.
Další co uděláme bude to, že zase klikneme na tlačítko Add Event a zde vybereme dvě červené šipečky, které jsou směrem od sebe(Collision)
A zde vybereme obj_nepritel. Ve složce Move najdeme obrázek odrážející se šipečky od zdi (Bounce) tu přetáhneme a zase se nám objeví nové okno.
Precise necháme na Not precisely a against na Solid objects.
 
Už jen zbývá, aby se hra restartovala pokud hráč narazí na nepřítele.
Klikneme na obj_hrac a zde přidáme Add event a zase dáme červené šipečky, které jdou proti sobě (Collision) a klikneme na obj_nepřitel.
Zde si najdeme složku Main2 a v Game uvidíme takové dvě zelené šipečky (Restart the game), přesuneme je do Actions a máme hotovo!
Ještě zbývá nepřátelé dát do naší mapy a může vyzkoušet.
 
Jednoduché pohyby vašich nepřátel
 
Tak to by bylo, příště si vytvoříme pozadí a zkusíme vytvořit Tiles, aby hra vypadala lépe. 
 
Kdyby měl někdo problém, tak zde si můžete stáhnout zde : Example 2.gmk (10,3 kB)
 
Petr Barták