Game maker - tutoriály 01 - Skákačka - Gravitace a kolize

10.07.2012 13:11

 

Dobrý den, vítám vás u další série Game maker tutoriálů.

Jak jste si už určitě z nadpisu všimli, dnes si vytvoříme skákačku.

V této epizodě si uděláme pohyby a skoky hráče a k tomu ještě kolizi se zdí.

 
Nejprve si vytvoříme sprit hráče a pojmenujeme ho třeba spr_player.
Dále vytvoříme sprit nějaké zdi nebo zábrany a pojmenujeme spr_block
(Pokud nevíte jak na to podívejte se zde: https://gamemaker-games.webnode.cz/news/game-maker-tutorialy-zaciname-tvorit/)
 
A jdeme začít objektovat hráče.
Přidáme Event > Step > Step.
V Actions bude ve složce Control takové čárkované kolečko ( Check Empty - Otázka)
x=0
y=1
Zašktneme relative.
Dále do Actions přidáme Set gravity (najdeme ve složce move), jsou to takové šipky které směřují vzhůru dolů.
Direction (Směr) = 270
Gravity (Gravitace) = 0.5
Potom dáme ok a najdeme ve složce Control - Else. Přidáme.
Opět přidáme Set gravity.
Direction (Směr) = 270
Gravity (Gravitace) = 0
Control najdema také Variables, vybereme Test Variable.
Variable = vspeed
Value = 12
Operation = Larger than
Ve složce move najdeme Vertical Speed a dáme hodnotu 12.
Přidáme další Event tentokrát kolizi (Collision) se zdí (obj_block).
Ve složce Move najdeme Move to contact.
Direction = direction
Maximum = 12
Against = solid objects
A ještě přidáme do Actions Vertical Speed a hodnota bude 0.
Máme hotovo ted ještě přidat pohyby šipkami.
 
Přidáme Event > Keyboard > Left
Action v něm bude Check empty (čárkované kolečko).
x = -4
y = 0
Relative zašktknuto.
Dále ve složce move najdeme Jump to position.
x = -4
y = 0
Relative zašktknuto.
To stejné uděláme i s right keyboard akorát místo mínus dáme plus.
Poslední co nám zbývá je udělat tlačítko Up.
Event > Keyboard > Up
Ve složce Controls najdeme Move to contact
x = 0
y = 1
Relative zašktknuto.
A ještě vybereme ze složky MoveSpeed Vertical a hodnota bude -10
A je hotovo.
Ujistíme se jestli je obj_block (block) solid pokud ano, můžeme začít navrhovat mapu.
 
 
Klasická skákačka
 
Příště si vytvoříme nepřítele.
 
Kdyby si někdo něvěděl rady zde máte ke stažení example : Sunny light soft example.gmk (462,3 kB)
 
Petr Barták